пʼятниця, 29 квітня 2016 р.

Круглий стіл «Інклюзивна освіта: навчаємо і виховуємо разом»

Сучасна система освіти розвиненого демократичного співтовариства покликана відповідати індивідуальним освітнім потребам особистості.



Запровадження інклюзивної форми навчання розглядається як комплексний процес забезпечення рівного доступу до якісної освіти дітям з особливими освітніми потребами шляхом організації їх навчання у загальноосвітніх навчальних закладах на основі застосування особистісно орієнтованих методів навчання, з урахуванням індивідуальних особливостей навчально-пізнавальної діяльності таких дітей. Саме цим питанням був присвячений круглий стіл «Інклюзивна освіта: навчаємо і виховуємо разом», який відбувся 26 квітня 2016 року у комунальному закладі «Дніпрорудненська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів «Талант» Василівської районної ради Запорізької області. В роботі круглого столу взяли участь: завідувач кафедри реабілітаційної педагогіки та здорового способу життя КЗ «ЗОІППО»ЗОР, к.пед.наук, доцент Лупінович С.М., директор Запорізької ЗОШ №3 Магльована О.П., заступник директора Запорізької ЗОШ №3 Діденко Р.П., голова Бердянської міської ПМПК Малуєва Т.В., директор КЗ «НМЦ» Василівської районної ради  Нестор А.В., секретар Дніпрорудненської міської ради Решетняк Л.П., провідний спеціаліст з гуманітарних питань Дніпрорудненської міської ради Джемела Н.П., методист та психолог КДНЗ №7 м. Дніпрорудного Івченко І.В., Ушакова М.В, заступник головного лікаря ДМЛ Вертій О.І., адміністрація та вчителі школи «Талант», що працюють в інклюзивному класі, батьки учнів.  Під час засідання обговорили широке коло питань: «Психологічний супровід інклюзивної освіти в умовах сучасної школи», «Інклюзія як альтернативна форма здобуття освіти дітей з особливими потребами», «Взаємодія з батьками у системі інклюзивної освіти», «Корекційно-розвиваюча  спрямованість  навчально-виховного процесу».
Учасники круглого столу акцентували увагу на проблемах, які пов’язані з матеріальним забезпеченням та фінансуванням навчально-виховного процесу, недостатньою поінформованістю батьків, потребою  навчати вчителів працювати із «особливими» дітьми в умовах загальноосвітньої школи.  Результатом роботи круглого столу стало прийняття резолюції до органів виконавчої влади та місцевого самоврядування щодо підтримки та сприяння відкриттю інклюзивних класів та груп у ДНЗ та належному їх фінансуванню. Педагоги та батьки вважають, що для нашої держави інклюзія не повинна перетворитися на чергову «модну фішку», а отримає гідну підтримку, бо це потрібно нашим дітям.