Сучасна система
освіти розвиненого демократичного співтовариства покликана відповідати
індивідуальним освітнім потребам особистості.
Запровадження інклюзивної форми
навчання розглядається як комплексний процес забезпечення рівного доступу до
якісної освіти дітям з особливими освітніми потребами шляхом організації їх
навчання у загальноосвітніх навчальних закладах на основі застосування
особистісно орієнтованих методів навчання, з урахуванням індивідуальних
особливостей навчально-пізнавальної діяльності таких дітей. Саме цим питанням
був присвячений круглий стіл «Інклюзивна освіта: навчаємо і виховуємо разом»,
який відбувся 26 квітня 2016 року у
комунальному закладі «Дніпрорудненська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів «Талант»
Василівської районної ради Запорізької області. В роботі круглого столу взяли
участь: завідувач кафедри реабілітаційної педагогіки та здорового способу життя
КЗ «ЗОІППО»ЗОР, к.пед.наук, доцент Лупінович С.М., директор Запорізької ЗОШ №3 Магльована
О.П., заступник директора Запорізької ЗОШ №3 Діденко Р.П., голова Бердянської
міської ПМПК Малуєва Т.В., директор КЗ «НМЦ» Василівської районної ради Нестор А.В., секретар Дніпрорудненської
міської ради Решетняк Л.П., провідний спеціаліст з гуманітарних питань Дніпрорудненської
міської ради Джемела Н.П., методист та психолог КДНЗ №7 м. Дніпрорудного
Івченко І.В., Ушакова М.В, заступник головного лікаря ДМЛ Вертій О.І., адміністрація
та вчителі школи «Талант», що працюють в інклюзивному класі, батьки учнів. Під час засідання обговорили широке коло
питань: «Психологічний супровід інклюзивної освіти в умовах сучасної школи»,
«Інклюзія як альтернативна форма здобуття освіти дітей з особливими потребами»,
«Взаємодія з батьками у системі інклюзивної освіти»,
«Корекційно-розвиваюча
спрямованість навчально-виховного
процесу».
Учасники круглого
столу акцентували увагу на проблемах, які пов’язані з матеріальним забезпеченням
та фінансуванням навчально-виховного процесу, недостатньою поінформованістю
батьків, потребою навчати вчителів працювати із «особливими» дітьми в умовах загальноосвітньої
школи. Результатом роботи
круглого столу стало прийняття резолюції до органів виконавчої влади та
місцевого самоврядування щодо підтримки та сприяння відкриттю інклюзивних
класів та груп у ДНЗ та належному їх фінансуванню. Педагоги та батьки вважають, що для нашої держави інклюзія не повинна перетворитися на
чергову «модну фішку», а отримає гідну підтримку, бо це потрібно нашим дітям.