Семінари - виставки - презентації


Науково-методичний супровід закладів освіти - учасників Всеукраїнського експерименту

26 січня 2017 року на базі КЗ «Дніпрорудненська спеціалізована школа І-ІІІ ст. «Талант» ВРРЗО відбулась науково-методична консультація щодо підготовки до обласного семінару з проблеми «Реалізація моделі інклюзивного навчання в Запорізькій області» (в рамках впровадження науково-педагогічного експерименту «Розвиток інклюзивного освітнього середовища у Запорізькій області» за підтримки Благодійного Фонду Порошенка), який планується на 23.02.2017 р.
Під час консультації були розглянуті концептуальні підходи щодо реалізації інклюзивної моделі в цілому та проекту «Відкритий світ», який започатковано у закладі. Обговорювались проблемні питання, а саме: надання корекційних послуг дітям з особливими освітніми потребами та розширення спектру цих послуг; створення співпрацюючої команди фахівців; виховання толерантності до особливостей кожної дитини; спільна робота з батьками в закладі з інклюзивним навчанням.
КЗ «Дніпрорудненська спеціалізована школа І-ІІІ ст. «Талант» ВРРЗО вже третій рік працює як заклад з інклюзивною формою навчання. З вересня 2016 р. школа стала учасником науково-педагогічного експерименту «Розвиток інклюзивного освітнього середовища у Запорізькій області» за підтримки Благодійного Фонду Порошенка. Активна участь педагогів у навчанні, яке здійснює і Благодійний Фонд, і КЗ «ЗОІППО» ЗОР (кафедра реабілітаційної педагогіки та лабораторія інклюзивного навчання) дає стабільні результати. Учні з особливими освітніми потребами забезпечені підручниками; їм надається якісна корекційна допомога згідно з рекомендаціями ПМПК та індивідуальною програмою розвитку; в школі створена професійна команда супроводу дитини з особливими освітніми потребами; закінчується створення комнати гармонійного розвитку тощо.
Ми всі працюємо заради майбутнього. І від того, як сьогодні кожен з нас буде ставитися до особливостей іншої людини, поважати або нехтувати, залежить наше майбутнє.
Чекаємо учасників Всеукраїнського проекту «Розвиток інклюзивного освітнього середовища у Запорізькій області» 23.02.2017 року у м. Дніпрорудне. Більш детально про семінар буде повідомлено пізніше.


Міжнародні дні освіти дорослих в Україні

4 листопада 2014 року у м. Києві відбулась ІІ Міжнародна науково-практична конференція з проблеми «Досвід міжнародної співпраці громадських і державних організацій: насамперед сім’я, права дитини – зараз!» (у рамках Міжнародних днів освіти дорослих в Україні).
Метою проведення конференції було обговорення актуальних питань співпраці державних та недержавних організацій щодо соціального захисту дітей, які перебувають у складних життєвих обставинах; розгляд форм та методів превентивної роботи із сім’ями, підходів до попередження соціального сирітства, реабілітації та реінтеграції дітей з метою забезпечення безпечного дитинства, удосконалення міжнародної співпраці у галузі освіти, підвищення ефективності міжнародних проектів та програм, які націлені на вирішення цих питань, формування кадрового потенціалу та розширення міжнародної взаємодії для розвитку навчальних закладів системи ППО, громадських та державних установ в сфері соціального захисту дітей та молоді.
Запорізький регіон представляли на конференції: Лупінович С. М. – завідувач кафедри РПЗСЖ, Марієва І.Г. – директор експериментального закладу НВК №6 м. Енергодар, Діденко Р.М. – заступник директора з НВР ЗЗШ № 3 м. Запоріжжя.

На відкритті конференції виступили:
Філіпішина Аксана Анатоліївна, представник Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини з питань дотримання прав дитини, недискримінації та гендерної рівності
Вольф Дітріх Хайм, Надзвичайний і Повноважний посол Австрійської Республіки в Україні
Кошіль Віра Іванівна, президент благодійної організації «Фонд «Асперн»
Учасників конференції дуже зацікавили виступи науковців Чернишової Є.Р. Скрипник Т.В., Лушина П.В., Бевз Г.М. та ін..
У роботі також прийняли участь педагоги-практики, які підняли досить актуальні питання стосовно прав дітей з різних соціальних груп.

У другій частині конференції учасники прийняли активну участь у майстер-класах з різних проблем, а саме: «Соціодрама «Захисти дитину»; «Медіація як засіб вирішення конфліктів у навчальних закладах і сім’ях»; «Екофасилітарний підхід: новий погляд на позакласну роботу класного керівника»; «Моя сім’я, як джерело натхнення» - використання арт-техніки колаж».
Науково-практична конференція закінчилась прийняттям резолюції та врученням учасникам сертифікатів. Слід зазначити, що у роботі конференції прийняли також заочну участь (публікація статей та тез) Волошина Т.А. – старший викладач кафедри РПЗСЖ та Ремпель Ж.О. – гол. науковий співробітник лабораторії інклюзивного навчання. Свій досвід роботи в інклюзивних школах презентували й наші колеги-практики із зазначених вище закладів.

 

Семінар "Позашкільна освіта та інклюзія, співпраця з метою розвитку дітей з особливими освітніми потребами"

 22.10.2014 На базі лабораторії інклюзивного навчання дітей з ООП було проведено семінар "Позашкільна освіта та інклюзія, співпраця з метою розвитку дітей з особливими освітніми потребами" для спеціалістів РМК (ММК) та ТВО, які опікуються позашкільними закладами.
У ході семінару слухачі були ознайомлені з базовими принципами інклюзивної освіти, отримали рекомендації з роботи з дітьми з ООП в умовах позашкільного закладу та прийняли участь у дискусії та груповому обговоренні проблеми створення інклюзивного середовища в позашкільному закладі та напрямків її вирішення.
Досвідом з роботи з дітьми з ООП в умовах позашкільної освіти поділилися наступні фахівці:
1. Шавульська Л.І. Директор клубу дітей з ООП «Джерело» НВК ТП Комунарського району.
2. Дорошенко І. Керівник програм ЗБМФ ЄГЦ «Мазаль Тов».

Моніторинг інклюзивного простору в Запорізькій області



11 червня 2014 р. співробітниками лабораторії інклюзивного навчання було проведено семінар за темою «Моніторинг інклюзивного простору в Запорізькій області» для спеціалістів РМК і ТВО, які опікуються інклюзивним навчанням. Завданням семінару було ознайомити учасників з результатами моніторингу Запорізької області за 2013р., проаналізувати стан впровадження інклюзивного навчання в Україні.
Головною метою семінару було ознайомлення учасників з програмою моніторингу, який стартуватиме в вересні місяці 2014 р. Запланований моніторинг налаштований на відстеження основних показників розвитку інклюзивної практики в закладах освіти Запоріжжя та Запорізької області для подальшого розвитку інклюзивної політики в регіоні. За для подальшого впровадження моніторингу були розроблені анкети, що дозволяють виявити наступні чинники як то: готовность педа­гогів до включення дітей з особливими потребами до класу; оцінка потреб в инклюзивном навчанні як дітей з ООП так і дітей без ООП; стан освітнього простору та готовність ДНЗ та ЗНЗ до впровадження інклюзивної практики; ставлення вчителів і батьків до інклюзії в освіті.
 Під час проведення семінару серед учасників було проведено експрес-опитування, результати якого продемонстрували які чинники, на їх погляд, є найбільш вагомими для впровадження навчальним закладом інклюзивної практики.






4 червня 2014 року у сесійній залі Верховної Ради України відбулися парламентські слухання на тему: «Освіта, охорона здоров’я та соціальне забезпечення дітей з порушеннями психофізичного розвитку: проблеми та шляхи їх вирішення».
Від березня до червня профільний комітет приймав напрацювання та зауваження до рекомендацій слухань. Профспілка працівників освіти і науки України також направила свої пропозиції до цих рекомендацій.
Комітет з питань науки і освіти до обговорення питання освіти, охорони здоров’я та соціального забезпечення дітей з особливими потребами запросив понад 500 учасників із більш як 50-ти інституцій з України та зарубіжжя, зокрема, представників міністерств, керівників шкіл, працівників навчальних закладів та центрів, профільних установ, громадських організацій, профспілок, науковців, експертів.
Відкриваючи слухання, заступник Голови Верховної Ради України Руслан Кошулинський зазначив, що в Україні, як і в усьому світі, спостерігається тенденція до зростання кількості дітей з такими вадами. Зокрема, загальна чисельність дітей-інвалідів збільшується щорічно на пів відсотка і на початок 2014 року сягнула показника 167 059 осіб а це 2,0% від усього дитячого населення країни.
Один із основних співдоповідачів – Міністр освіти і науки України Сергій Квіт – зазначив, що нині в країні найбільше дітей з особливими освітніми потребами в Донецькій, Хмельницькій, Київській областях та у столиці й вони мають право отримати якісну освіту та відповідне медичне обслуговування. Очільник міністерства наголосив, що питань у цій сфері накопичилося багато і їх вирішення повинно обговорюватися разом із громадськістю та владою.
Україна взяла на себе обов'язок впровадити інклюзивну модель освіти, ратифікувавши у 2009 році Конвенцію ООН про права людей з інвалідністю.
«Наша мета – створити систему освіти, яка дозволить до кожної дитини ставитися особливо», – сказала Лілія Гриневич, говорячи про важливість впровадження, так званої, інклюзивної моделі освіти.
Голова профільного комітету також відзначила, що необхідно оптимізувати систему управління державної опіки дітей з особливими потребами. Зокрема, через мережу інклюзивних ресурсних центрів можна налагодити міжвідомчу координацію. Крім цього, існує потреба у створенні єдиної ресурсної бази для педагогів та батьків дітей з особливими освітніми потребами.
Виступаючи, учасники слухань наголошували на необхідності удосконалення і систематизації всіх норм, які регулюють статус дітей з обмеженими можливостями, шляхом кодифікації чинних норм або створення основ законодавства у цій галузі.
За підсумками виступів і пропозицій від виступаючих прийнято рекомендації, які після редакційного опрацювання буде подано на затвердження до Верховної Ради України.


Семінар-тренінг «Співпраця та підтримка недержавних установ з метою активізації інклюзії в суспільстві. Лідерство в інклюзивному освітньому просторі»










14 травня 2014 р. співробітники лабораторії інклюзивного навчання провели семінар-тренінг «Співпраця та підтримка недержавних установ з метою активізації інклюзії в суспільстві. Лідерство в інклюзивному освітньому просторі» для спеціалістів РМК і ТВО, які опікуються інклюзивним навчанням. Метою семінару-тренінгу було ознайомити учасників щодо співпраці та підтримки недержавних установ з метою активізації інклюзії в суспільстві, розглянути сучасні ефективні моделі лідерства, що сприяють впровадженню інклюзивного навчання.
Головна мета освітнього лідерства, налаштованого на досягнення соціальної справедливості, полягає в створенні колективу однодумців, а також шкільної атмосфери, в якій навчаються діти. Проте, перейнятися ідеями лідерства, що сприяє впровадженню інклюзивного навчання – це не лише визнати, що за реалізацію лідерства відповідає не одна особа, а колектив. Необхідно також освідомити як розгортається практика лідерства у процесі спільної взаємодії серед лідерів, між послідовниками та їхнім контекстом.
Учасники тренінгу проаналізували сучасні теоретичні підходи до управління освітою з метою їх подальшої адаптації в умовах існуючого освітнього простору.

Семінар-тренінг «Team building and cooperation.  Командна робота педагогів з метою створення активного інклюзивного простору. Мета, цілі, хід співпраці, оцінювання результатів»

04 квітня 2014 р. співробітники лабораторії інклюзивного навчання провели семінар-тренінг «Team building and cooperation. Командна робота педагогів з метою створення активного інклюзивного простору. Мета, цілі, хід співпраці, оцінювання результатів» для завідувачів ДНЗ. Метою семінару-тренінгу було ознайомити учасників з командною роботою педагогів, які працюють в інклюзивному закладі освіти. Це одна з важливих умов ефективної реалізації інклюзивного навчання в закладі освіти, яка дозволяє правильно і компетентно вирішувати завдання, пов’язані з адаптацією та освітою дітей з різним рівнем психофізичного розвитку. Учасники тренінгу проаналізували реальну ситуацію в дошкільних закладах щодо організації інклюзивних груп.



 



Науково-практичний семінар з проблеми «Впровадження інклюзивної моделі освіти учнів з особливими освітніми потребами в умовах загальноосвітнього навчального закладу: досвід, шляхи, перспективи».

31 березня 2014 року на базі Енергодарського навчально-виховного комплексу №6 відбувся науково-практичний семінар з проблеми «Впровадження інклюзивної моделі освіти учнів з особливими освітніми потребами в умовах загальноосвітнього навчального закладу: досвід, шляхи, перспективи». Захід організований кафедрою реабілітаційної педагогіки та здорового способу життя, лабораторією інклюзивної освіти КЗ «ЗОІППО» ЗОР за сприяння і підтримки Запорізького благодійного фонду «Єдність за майбутнє».
В роботі семінару прийняли участь директори та заступники директорів загальноосвітніх шкіл м. Запоріжжя, спеціалісти районних відділів освіти, які курирують питання інклюзивної освіти.
Енергодарський навчально-виховний комплекс №6 активно впроваджує власну модель інклюзивного навчання в Запорізькій області. Своїм досвідом надання допомоги дітям з особливими потребами поділились начальник управління освіти Енергодарської міської ради Плахотна Т.О., начальник відділу шкіл та ПНЗ управління освіти Довбня В.В..
Директор ЕНВК № 6 Марієва І.Г. презентувала гостям фільм про заклад та експериментальну діяльність з впровадження інклюзивної моделі освіти. Екскурсія по школі викликала у директорів велику зацікавленість, оскільки у закладі створені дійсно якісні умови для навчання дітей з особливими освітніми потребами.
У семінарі прийняли участь науковці КЗ «ЗОІППО» ЗОР Лупінович С.М., завідувач кафедри реабілітаційної педагогіки та здорового способу життя, Лапшина І.С., доцент кафедри менеджменту освіти та психології, Ремпель Ж.О., головний науковий співробітник лабораторії інклюзивної освіти. Всі учасники залучились до психологічного тренінгу, ознайомилися з порталом «Інклюзивна освіта Запорізького регіону» та з новим дистанційним семінаром для педагогів, який впроваджується задля підтримки порталу, підвищення професійної компетенції педагогічних працівників з інклюзивної освіти.
Тепло та затишок, піклування та радість, розуміння та сприйняття – це головне, що відчули учасники науково-практичного семінару під час перебування у ЕНВК № 6. Щиро дякуємо начальнику управління освіти Енергодарської міської ради Плахотній Т.О. та директору ЕНВК №6 Марієвій І.Г. за організацію семінару.  

 

«Психологічні та медичні аспекти діяльності спеціаліста психологічної служби в умовах впровадження інклюзивного навчання»


13 березня 2014р. співробітники лабораторії інклюзивного навчання прийняли активну участь  у діловій зустрічі з проблеми:  «Психологічні та медичні аспекти діяльності спеціаліста психологічної служби в умовах впровадження інклюзивного навчання» для практичних психологів та соціальних педагогів  ЗНЗ м. Запоріжжя. Організотором заходу був інформаційно-аналітичний методичний центр Департаменту освіти і науки, молоді та спорту Запорізької міської ради.  Метою ділової зустрічі було визначення психологічних та медичних аспектів діяльності спеціаліста психологічної служби освітнього закладу в умовах впровадження інклюзивного навчання. Авдєєва С.О,, Ремпель Ж.О. обговорили ряд актуальних питань, що стосуються нормативно- законодавчої бази, психолого-соціального супровіду всіх учасників навчального процесу, надали алгоритм діяльності практичного психолога і соціального педагога  в умовах інклюзивної освіти. Волошина Т.А. і Лупінович С.М. познайомили психологів з особливостями розвитку дітей з розумовою відсталістю та аутизмом, надали рекомендації щодо адаптації (модифікації) у навчально-виховному процесі закладу освіти.  




«Формування здоров’язбережувальної компетентності учнів у навчально-виховному процесі школи-інтернату»


26-27.02.2014 р. кафедрою реабілітаційної педагогіки та здорового способу життя КЗ «Запорізький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти» ЗОР на базі КЗ «Кам’янсько-Дніпровська загальноосвітня санаторна школа-інтернат» ЗОР відбулися педагогічні читання з проблеми: «Формування здоров’язбережувальної компетентності учнів у навчально-виховному процесі школи-інтернату» для директорі та заступників директорів шкіл-інтернатів усіх типів (були присутні 40 осіб).
На пленарному засіданні розглядалися такі питання:

 Медичні аспекти реабілітаційного освітнього простору (Бородіна Н.Б., к.п.н., доцент кафедри РПЗСЖ, Дорофеєва Т.Л., лікар-педіатр КЗ «К-Дніпровська ЗСШ-І» ЗОР).
Сучасні підходи до формування життєвих навичок учнів у навчально-виховному процесі: теоретичний та практичний аспекти (Мінакова І.В., ст. викладач кафедри РПЗСЖ, Кліпіліна С.І. соціальний педагог КЗ «К-Дніпровська ЗСШ-І» ЗОР).
Створення корекційно-розвивального освітнього простору в сучасній школі інтернатного типу (Лупінович С.М., зав. кафедри РПЗСЖ, к.п.н., доцент, Ковальова О.М., заступник директора з виховної роботи КЗ «К-Дніпровська ЗСШ-І» ЗОР).

          По закінченню пленарної частини було запропоновано екскурсію по закладу. Учасники педагогічних читань познайомились із медичним та спортивним оснащенням, приміщеннями для оздоровлення та відпочинку учнів школи-інтернату.

 Робота була продовжена у 2-х секціях:
  • Для заступників директорів з проблеми «Методичні особливості здоров’язбережувальної діяльності педагога на уроці» (Півненко Ю.В., ст. викладач кафедри РПЗСЖ, Татаринова Т.М., заступник директора з навчальної роботи КЗ «К-Дніпровська ЗСШ-І» ЗОР
  •  Для директорів з проблеми «Моніторинг діяльності учителя, як фактор забезпечення здоров’язбережувальної компетентності учнів у навчально-виховному процесі сучасної школи» Лапшина І.С., к.п.н., доцент кафедри менеджменту освіти та психології.

Завершилися педагогічні читання науково-методичний диспутом «Шляхи формування здоров’язбережувальної компетентності учнів у навчально-виховному процесі сучасної школи-інтернату» (Волошина Т.А., ст. викладач кафедри РПЗСЖ) та підведенням підсумків (Лупінович С.М., зав. кафедри РПЗСЖ).
Учасники педагогічних читань прийшли до висновку, що на сучасному етапі у школах-інтернатах приділяють значну увагу формуванню здоров’язбережувальної компетентності учнів у навчально-виховному процесі, створюючи оптимальні умови для корекції та розвитку дітей з особливими освітніми потребами; визначили пріоритетні напрямки здоров’язбережувальної діяльності закладів.






З 03.-14.02.2014 р. на кафедрі реабілітаційної педагогіки та здорового способу життя підвищували кваліфікацію медичні сестри закладів освіти Запорізької області (керівник – Мінакова І.В.). За два тижні слухачі познайомилися із лікувально-реабілітаційними та оздоровчо-профілактичними заходами в роботі з дітьми дошкільного та шкільного віку. Кандидат медичних наук, доцент кафедри Бородіна Н.Б. розкрила сучасні погляди на проблему раціонального і збалансованого харчування у формуванні здоров’я дитини, організацію лікувально-профілактичної роботи в освітньому закладі. 





05.02.14 відбувся науковий семінар «Інклюзивна освіта – важливий чинник підвищення конкурентоспроможності на ринку праці молоді  з особливими потребами» на базі центру розвитку дитини «Надія» Запорізької міської ради Запорізької області. В семінарі прийняли активну участь фахівці ЗОІППО, а саме: Лупінович С.М., завідуюча кафедрою реабілітаційної педагогіки та здорового способу життя, з доповіддю «Теоретично-методологічні засади та науково-методичного забезпечення інклюзивної освіти» та Ремпель Ж.О., головний науковий співробітник лабораторії  інклюзивного навчання з доповіддю «Правові засади з впровадження інклюзивної освіти в Україні».











06.11.2013р. на базі  КЗ «ЗОІППО» ЗОР  кафедрою реабілітаційної педагогіки та здорового способу життя проведена обласна педагогічна виставка освітніх розробок педагогів шкіл-інтернатів усіх типів з проблеми «Формування життєвих навичок і самостійності вихованців».
З матеріалами виставки можна ознайомитися тут ==> 


Презентація відео-словника для дітей з обмеженими можливостями.




  • Тренінг Науково-методичне забезпечення створення інформаційно-корекційного інтернет простору в умовах інклюзивного закладу



Немає коментарів: