пʼятницю, 20 червня 2014 р.


 03.12.2014


Международный день инвалидов (International Day of Disabled Persons) был провозглашен Генеральной Ассамблеей Организации Объединенных Наций (ГА ООН) 14 октября 1992 года и ежегодно отмечается 3 декабря. 
В этот день Ассамблея призвала государства-члены ООН проводить мероприятия, направленные на дальнейшую интеграцию инвалидов в жизнь общества. Инвалиды часто оказываются исключенными из полноценной жизни общества. Их дискриминация принимает разные формы, вплоть до возведения физических и социальных барьеров. При этом страдает общество, поскольку потеря потенциала инвалидов обедняет человечество. 
За время своего существования ООН стремилась к улучшению положения инвалидов и условий их жизни. В 1971 году ГА ООН приняла Декларацию о правах умственно отсталых лиц и в 1975 году — Декларацию о правах инвалидов, в которых устанавливаются нормы обеспечения одинаковых условий и равного доступа к обслуживанию. В результате проведения Международного года инвалидов (1981) была принята Всемирная программа действий в отношении инвалидов. Главным итогом Десятилетия инвалидов, проведенного ООН в 1983-1992 годах, стало принятие Стандартных правил обеспечения равных возможностей для инвалидов. 
13 декабря 2006 года ГА ООН была принята Конвенция о правах инвалидов, которая является правозащитным документом с явно выраженной ориентацией на социальное развитие — это одновременно договор по правам человека и инструмент развития. Конвенция вступила в силу 3 мая 2008 года. 
 Принципами конвенции являются: уважение присущего человеку достоинства и личной независимости; недискриминация; полное и эффективное вовлечение и включение в общество; уважение особенностей инвалидов и их принятие в качестве компонента людского многообразия и части человечества; равенство возможностей; доступность; равенство мужчин и женщин; уважение развивающихся способностей детей-инвалидов и уважение права детей-инвалидов сохранять свою индивидуальность. 
Согласно конвенции к инвалидам относятся "лица с устойчивыми физическими, психическими, интеллектуальными или сенсорными нарушениями, которые при взаимодействии с различными барьерами могут мешать их полному и эффективному участию в жизни общества наравне с другими".




 31 жлвтня на  базі ЗНЗ-ДНЗ №6 м. Енергодар і за сприяння Науково-методичного центру міськогоо відділу освіти м.Енергодар відбувся очний етап проблемного семінару "Науково-методична підтримка роботи віртуального інклюзивного простору закладу освіти".
ДОКЛАДНО =>>




НА БАЗІ ЛАБОРАТОРІЇ ВІДКРИТО КОНСУЛЬТАТИВНИЙ ПУНКТ 

- для батьків, які є асистентами вчителя для своїх дітей з особливими освітніми потребами;
- для батьків дітей з особливими освітніми потребами та вадами психофізичного розвитку.

Консультації проводять психолог та дефектолог.
Запис на консультацію за телефоном 236-30-98





Міжнародні дні освіти дорослих в Україні

4 листопада 2014 року у м. Києві відбулась ІІ Міжнародна науково-практична конференція з проблеми «Досвід міжнародної співпраці громадських і державних організацій: насамперед сім’я, права дитини – зараз!» (у рамках Міжнародних днів освіти дорослих в Україні).
Метою проведення конференції біло обговорення актуальних питань співпраці державних та недержавних організацій щодо соціального захисту дітей, які перебувають у складних життєвих обставинах; розгляд форм та методів превентивної роботи із сім’ями, підходів до попередження соціального сирітства, реабілітації та реінтеграції дітей з метою забезпечення безпечного дитинства, удосконалення міжнародної співпраці у галузі освіти, підвищення ефективності міжнародних проектів та програм, які націлені на вирішення цих питань, формування кадрового потенціалу та розширення міжнародної взаємодії для розвитку навчальних закладів системи ППО, громадських та державних установ в сфері соціального захисту дітей та молоді.
Запорізький регіон представляли на конференції: Лупінович С. М. – завідувач кафедри РПЗСЖ, Марієва І.Г. – директор експериментального закладу НВК №6 м. Енергодар, Діденко Р.М. – заступник директора з НВР ЗЗШ № 3 м. Запоріжжя.

На відкритті конференції виступили:
Філіпішина Аксана Анатоліївна, представник Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини з питань дотримання прав дитини, недискримінації та гендерної рівності
Вольф Дітріх Хайм, Надзвичайний і Повноважний посол Австрійської Республіки в Україні
Кошіль Віра Іванівна, президент благодійної організації «Фонд «Асперн»
Учасників конференції дуже зацікавили виступи науковців Чернишової Є.Р. Скрипник Т.В., Лушина П.В., Бевз Г.М. та ін..
У роботі також прийняли участь педагоги-практики, які підняли досить актуальні питання стосовно прав дітей з різних соціальних груп.

У другій частині конференції учасники прийняли активну участь у майстер-класах з різних проблем, а саме: «Соціодрама «Захисти дитину»; «Медіація як засіб вирішення конфліктів у навчальних закладах і сім’ях»; «Екофасилітарний підхід: новий погляд на позакласну роботу класного керівника»; «Моя сім’я, як джерело натхнення» - використання арт-техніки колаж».
Науково-практична конференція закінчилась прийняттям резолюції та врученням учасникам сертифікатів. Слід зазначити, що у роботі конференції прийняли також заочну участь (публікація статей та тез) Волошина Т.А. – старший викладач кафедри РПЗСЖ та Ремпель Ж.О. – гол. науковий співробітник лабораторії інклюзивного навчання. Свій досвід роботи в інклюзивних школах презентували й наші колеги-практики із зазначених вище закладів.

Семінар "Позашкільна освіта та інклюзія, співпраця з метою розвитку дітей з особливими освітніми потребами"

 22.10.2014 На базі лабораторії інклюзивного навчання дітей з ООП було проведено семінар "Позашкільна освіта та інклюзія, співпраця з метою розвитку дітей з особливими освітніми потребами" для спеціалістів РМК (ММК) та ТВО, які опікуються позашкільними закладами.
У ході семінару слухачі були ознайомлені з базовими принципами інклюзивної освіти, отримали рекомендації з роботи з дітьми з ООП в умовах позашкільного закладу та прийняли участь у дискусії та груповому обговоренні проблеми створення інклюзивного середовища в позашкільному закладі та напрямків її вирішення.
Досвідом з роботи з дітьми з ООП в умовах позашкільної освіти поділилися наступні фахівці:
1. Шавульська Л.І. Директор клубу дітей з ООП «Джерело» НВК ТП Комунарського району.
2. Дорошенко І. Керівник програм ЗБМФ ЄГЦ «Мазаль Тов».



Тренинг «От инклюзии в образовании – к инклюзии в жизни»




      5 августа на базе Запорожского благотворительного фонда «Еврейский общинный центр «Мазаль тов» был проведен тренинг для детей с ограниченными возможностями и их родителей на тему «От инклюзии в образовании – к инклюзии в жизни».
      В ходе тренинга шла речь о жизненных ценностях, где инклюзия рассматривалась как ресурс для полноценного вхождения в социум для тех, у кого есть ограничения здоровья, особые потребности в обучении и социализации. Так же была проведена беседа с сотрудниками фонда об открытии на базе ЕОЦ консультационного кабинета для детей с особыми образовательными потребностями и их родителей.








 

 

 

 

 

Моніторинг інклюзивного простору в Запорізькій області



11 червня 2014 р. співробітниками лабораторії інклюзивного навчання було проведено семінар за темою «Моніторинг інклюзивного простору в Запорізькій області» для спеціалістів РМК і ТВО, які опікуються інклюзивним навчанням. Завданням семінару було ознайомити учасників з результатами моніторингу Запорізької області за 2013р., проаналізувати стан впровадження інклюзивного навчання в Україні.
Головною метою семінару було ознайомлення учасників з програмою моніторингу, який стартуватиме в вересні місяці 2014 р. Запланований моніторинг налаштований на відстеження основних показників розвитку інклюзивної практики в закладах освіти Запоріжжя та Запорізької області для подальшого розвитку інклюзивної політики в регіоні. За для подальшого впровадження моніторингу були розроблені анкети, що дозволяють виявити наступні чинники як то: готовность педа­гогів до включення дітей з особливими потребами до класу; оцінка потреб в инклюзивном навчанні як дітей з ООП так і дітей без ООП; стан освітнього простору та готовність ДНЗ та ЗНЗ до впровадження інклюзивної практики; ставлення вчителів і батьків до інклюзії в освіті.
 Під час проведення семінару серед учасників було проведено експрес-опитування, результати якого продемонстрували які чинники, на їх погляд, є найбільш вагомими для впровадження навчальним закладом інклюзивної практики.







4 червня 2014 року у сесійній залі Верховної Ради України відбулися парламентські слухання на тему: «Освіта, охорона здоров’я та соціальне забезпечення дітей з порушеннями психофізичного розвитку: проблеми та шляхи їх вирішення».
Від березня до червня профільний комітет приймав напрацювання та зауваження до рекомендацій слухань. Профспілка працівників освіти і науки України також направила свої пропозиції до цих рекомендацій.
Комітет з питань науки і освіти до обговорення питання освіти, охорони здоров’я та соціального забезпечення дітей з особливими потребами запросив понад 500 учасників із більш як 50-ти інституцій з України та зарубіжжя, зокрема, представників міністерств, керівників шкіл, працівників навчальних закладів та центрів, профільних установ, громадських організацій, профспілок, науковців, експертів.
Відкриваючи слухання, заступник Голови Верховної Ради України Руслан Кошулинський зазначив, що в Україні, як і в усьому світі, спостерігається тенденція до зростання кількості дітей з такими вадами. Зокрема, загальна чисельність дітей-інвалідів збільшується щорічно на пів відсотка і на початок 2014 року сягнула показника 167 059 осіб а це 2,0% від усього дитячого населення країни.
Один із основних співдоповідачів – Міністр освіти і науки України Сергій Квіт – зазначив, що нині в країні найбільше дітей з особливими освітніми потребами в Донецькій, Хмельницькій, Київській областях та у столиці й вони мають право отримати якісну освіту та відповідне медичне обслуговування. Очільник міністерства наголосив, що питань у цій сфері накопичилося багато і їх вирішення повинно обговорюватися разом із громадськістю та владою.
Україна взяла на себе обов'язок впровадити інклюзивну модель освіти, ратифікувавши у 2009 році Конвенцію ООН про права людей з інвалідністю.
«Наша мета – створити систему освіти, яка дозволить до кожної дитини ставитися особливо», – сказала Лілія Гриневич, говорячи про важливість впровадження, так званої, інклюзивної моделі освіти.
Голова профільного комітету також відзначила, що необхідно оптимізувати систему управління державної опіки дітей з особливими потребами. Зокрема, через мережу інклюзивних ресурсних центрів можна налагодити міжвідомчу координацію. Крім цього, існує потреба у створенні єдиної ресурсної бази для педагогів та батьків дітей з особливими освітніми потребами.
Виступаючи, учасники слухань наголошували на необхідності удосконалення і систематизації всіх норм, які регулюють статус дітей з обмеженими можливостями, шляхом кодифікації чинних норм або створення основ законодавства у цій галузі.
За підсумками виступів і пропозицій від виступаючих прийнято рекомендації, які після редакційного опрацювання буде подано на затвердження до Верховної Ради України.